sobota, 24 stycznia 2015

tutorial jak zrobić wiklinę papierową

Dziś krótki tutorial o tym jak zrobić wiklinę papierową.
Jest to dziecinnie łatwe, więc nie ma co marudzić, że to nie dla mnie, że za trudne, że nie mam czasu :).Tak więc zaczynamy :)

Będziemy potrzebowali:
-papieru: mogą być to zarówno ulotki jak i gazety, śliskie czy też typu super expres, jedni chwalą takie drudzy takie, musicie wyczuć z których będzie wam lepiej wyplatać,

-patyczek do szaszłyka,

-nożyczki,

-klej, ja używam wikolu, ale super sprawdza się też magic, co do klejów w sztyfcie i różnego typu szkolnych nie jestem przekonana, mi one nie pasują, dletego polecam wam te :)





Na początku musimy pociąć sobie przygotowany papier, najlepiej ciąć w ten sposób aby paski były jak najdłuższe, powinny mieć ok. 5cm szerokości










Kiedy papier jest już pocięty zabieramy się za skręcanie rurek, czyli robienie wikliny papierowej. Zaczynamy od nawinięcia, dość ciasno, żeby było łatwo skręcać, papieru na patyczek







Kiedy dobrze go "złapiemy" przechodzimy do skręcania, kręcimy samym patyczkiem (strona, w którą jest to robione nie ma znaczenia, wiadomo, że lewo i prawo ręcznym jest wygodniej w różne stron) i przesuwamy ręką wzdłuż  naszej rurki aby  nie rozwijała się  







Końcówkę smarujemy klejem i ostrożnie wyciągamy patyczek ze środka :)







Jeśli chcemy aby nasza wiklina miała jednolity kolor bez konieczności malowania, powinniśmy użyć samych brzegów papieru( możemy też pomalować papier przed skręcaniem i zrobić to tylko na cienkim pasku, żeby zaoszczędzić na farbie i czasie) 








To z której strony umieszczamy jednolity pasek zależy od tego na którą stronę skręcamy





Gotowa wiklina papierowa:




Tak na prawdę możemy ją skręcić ze wszystkiego, tu moja wiklina krzyżówkowa:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz